reklama

Haló operátor? Si robíš srandu...

Mám rád veci jednoduché. Hlavne čo sa týka bežného obchodu vo vzťahu predávajúci - kupujúci. Ja viem čo chcem, predajca mi to predá. Poviem čo, on koľko, uzavretá vec. Možno keď si pýtate tresku s pečivom v lahôdkach. Dnes som sa rozhodol zaviazať sa mobilnému operátorovi a to už je iná sranda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.dialaphone.co.uk)

Ako človek modernej doby plnej technológií a jej vymožeností, sa vyberám na cestu hľadania svojho mobilného operátora. Každý si môže pomyslieť, že som sa pomiatol, pretože každý už toho svojho má. Nie som výnimka, ibaže fungujem na neskutočne predraženom kredite. Keď oznámim priateľom cez telefón kde sa nachádzam, hovor trvá do pol minúty, výpis zostatkového kreditu mi začal vyrážať dych. Naozaj neoceňujem poskytnutý priestor v pol minútovej dĺžke na približne 0,34 € (v tej istej sieti) nech už je akákoľvek kríza. Hovorím si „okej“ to chce mesačný program. Tu sa však začína strastiplná cesta, na konci ktorej nie je v skutku nič jasné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Človek mladý pracuje s internetom. Nemá problém na zahraničných stránkach pokiaľ trochu ovláda cudzí jazyk, netrvá dlho, nájde čo treba, nakupuje. Skúsil som si to. Vkladám teda do prehliadača názov môjho aktuálneho, avšak kreditového. V „ružovom sade“ rôznych aplikácií sa dozvedám o aktuálnej ponuke, všetko je krásne. Vyberiem si dva –tri druhy telefónov vyhovujúcich mojim požiadavkám, porovnám a je rozhodnuté. Môj šampión je rovno na monitore, už len ten mesačný program a som tam. Keďže chcem využiť neskutočné akciové ponuky usmievajúce sa dennodenne z televíznych obrazoviek, pátram po využiteľnom mesačnom programe. Pri tom „mojom“ je uvedených niekoľko príkladov programov, ktoré môžem využiť. Za lacný program sa zdvíha cena, za drahší je to skoro zadarmo. Kalkulácia toho čo vyhovuje práve mne sa po pol hodine prakticky nikam neposunula. Môžem si poskladať čo chcem alebo vybrať niečo čo „funguje“ už dlhodobo. Lenže v balíkoch na vyskladanie vlastného paušálu sa aj tak dostávam na hranicu starých dobrých programov. Prešla trištvrte hodina a jediné kam som sa dopracoval bol výber telefónu a neistota, neprehľadnosť, aká bude vlastne výsledná mesačná platba za službu. Napadlo ma, že to skúsim inde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zadávam webovú adresu ďalšieho operátora. Tu dostal môj prehliadač skutočne zabrať. No nie len on ale aj nervový systém 26 ročného občana, nikdy psychicky neliečeného. Po spustení množstva „flash“ aplikácií a rôznych povyskakovaných okien plných reklamy , sa dostávam k hľadanému slovnému spojeniu. Akciová ponuka. Idem na to. Postup je rovnaký, opäť si vyberiem telefón vyhovujúci kritériám. Už len ten paušál. Klikám na cenu dostupného akciového modelu. Všade samé 1 Euro. Tabuľka z ktorej som vyčítal len úchylnosť marketingového oddelenia sa nedozvedám nič. Nič pre mňa podstatné, koľko budem platiť mesačne. Hľadám teda podľa pomenovaní paušálov. Tie čo boli vypísané pri telefóne nie sú vypísané medzi paušálmi. Tak si vravím, možno na „vianočnom oddelení“. Tam sa dozvedám že si môžem naozaj vybrať hocičo k hocičomu, že proste nie je problém. Poskladať to už ale problém bol. Pri tomto som strávil opäť kopec času, no začínam pochybovať o tom aké je všetko jednoduché. Možno som jednoducho tak nový zákazník, že len tomu nerozumiem ale skôr myslím, že chybička bude niekde inde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neskúsim ani porovnávať koľko by musel za webovými stránkami operátorov sedieť napríklad môj otec , ktorý nemá problém nájsť na internete vždy čo potrebuje. Zavádzanie, naťahovanie času a to, že blúdite po stránke viac ako by ste zatiaľ uvarili večeru, dali oprať a vyvenčili psa, vás aj tak nakoniec privedie len k osobnému kontaktu v predajni. Tam sa samozrejme ľahšie manipuluje, zavádza a skrášľuje situácia školenými úsmevmi mladých sympatických pracovníkov, ktorí vám zrazu vedia povedať čo je pre vás to najideálnejšie. Vlastne čo je najideálnejšie pre operátora. O tom ako dopadne taký dôchodca pri nákupe v špecializovanom obchode operátora už radšej písať ani nebudem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Špekulácie o tom ako poskytnúť čo najširšiu škálu ponúk oproti konkurencii, nám nakoniec ukáže akurát tak kreativitu marketingového oddelenia. Kde je účelová jednoduchosť pre zákazníka?

Všetci lákajú v reklamách doslova: „poď k nám, dáme ti presne čo potrebuješ“ a zároveň nám ukazujú ponuky. Nie! Ja si bohužiaľ predstavujem realizáciu tohto typu trochu odlišne, aj keď v skutku jednoducho, pretože nemám chuť zisťovať skryté „háčiky“. Chcem nový telefón, nemám problém zaviazať sa na určité obdobie a som ochotný platiť za mesačný program určitú čiastku, tak čo máte pre mňa?

Vyzerá, že v jednoduchosti niekedy krása naozaj prerastá do maximálnych hodnôt v teste o stabilitu nervového systému ľudí.

Alebo sa chceme prepracovať do systému keď si budeme kupovať liter mlieka a dostaneme otázky typu, „či ho chceme jedno lebo druhé je zadarmo pre priateľa ktorý si ešte mlieko nikdy nekúpil“, „či ho nechceme kupovať cez víkend, lebo je lacnejšie“ alebo „či nechceme k mlieku aj kyslú smotanu, ktorá je zadarmo pokiaľ budeme kupovať liter mlieka denne“ .

Tomáš Hučka

Tomáš Hučka

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudobný umelec Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu